Discharge before Period

Question:

I would like to know that what all discharges nullifies the prayer that we have to do ghusl and pray. When i am closer to my periods i get a white discharge continously and i am confused with it. Due to this i am not able to offer prayer and it is burnig me inside.. I have recebtly only studied everything about islam amd became a Muslim. So i dont know the rulings. Please help me i need a reply badly.

 

Answer:

In the Name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful.

As-salāmu ‘alaykum wa-rahmatullāhi wa-barakātuh.

Sister in Islam.

You are fortunate to be guided by Allah Ta’ala to accept Islam. May Allah Ta’ala keep you steadfast on Islam.

There are three types of vaginal discharges experienced by women.[1]

They are as follows:

  • Fluids from the Farje Khaarij (Vulva-the external region of the vagina)
  • Fluids from the Farje Daakhil (vagina)
  • Fluids from beyond the Farje Daakhil.

The first two types are pure and do not invalidate the wudhu. The third type however (which is either formed in the cervix or uterus) is impure and invalidates one’s wudhu only.[2] Ghusl will not become necessary due to any of these discharges.

If you are uncertain as to the exact origin of the discharge, then you should purify yourself by making istinjaa and performing wudhu before Salaah.

You could determine the white discharge you refer to before your period according to the above explanation.

And Allah Ta’āla Knows Best

 

Checked and Approved by,
Mufti Ebrahim Desai.

[1]
تحفة المحتاج في شرح المنهاج وحواشي الشرواني والعبادي (1/ 301)

(قَوْلُهُ بِخِلَافِ مَا يَخْرُجُ مِمَّا يَجِبُ غَسْلُهُ إلَخْ) وَالْحَاصِلُ أَنَّ رُطُوبَةَ الْفَرْجِ ثَلَاثُ أَقْسَامٍ طَاهِرَةٌ قَطْعًا وَهِيَ مَا تَكُونُ فِي الْمَحَلِّ الَّذِي يَظْهَرُ عِنْدَ جُلُوسِهَا وَهُوَ الَّذِي يَجِبُ غَسْلُهُ فِي الْغُسْلِ وَالِاسْتِنْجَاءِ، وَنَجِسَةٌ قَطْعًا وَهِيَ مَا وَرَاءَ ذَكَرِ الْمُجَامِعِ، وَطَاهِرَةٌ عَلَى الْأَصَحِّ وَهِيَ مَا يَصِلُهُ ذَكَرُ الْمُجَامِعِ شَيْخُنَا اهـ بُجَيْرِمِيٌّ (قَوْلُهُ وَمِنْ وَرَاءِ بَاطِنِ الْفَرْجِ إلَخْ) لَعَلَّ الْمُرَادَ بِهَا الْخَارِجَةُ مِنْ دَاخِلِ الْجَوْفِ وَهُوَ فَوْقَ مَا لَا يَلْحَقُهُ الْمَاءُ مِنْ الْفَرْجِ

 

[2]  الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (1/ 313)

(قوله: برطوبة الفرج) أي: الداخل بدليل قوله أولج. وأما رطوبة الفرج الخارج فطاهرة اتفاقا اهـ ح. وفي منهاج الإمام النووي رطوبة الفرج ليست بنجسة في الأصح. قال ابن حجر في شرحه: وهي ماء أبيض متردد بين المذي والعرق يخرج من باطن الفرج الذي لا يجب غسله، بخلاف ما يخرج مما يجب غسله فإنه طاهر قطعا، ومن وراء باطن الفرج فإنه نجس قطعا ككل خارج من الباطن كالماء الخارج مع الولد أو قبيله. اهـ. وسنذكر في آخر باب الاستنجاء أن رطوبة الولد طاهرة وكذا السخلة والبيضة. (قوله: أما عنده) أي: عند الإمام، وظاهر كلامه في آخر الفصل الآتي أنه المعتمد

Leave Yours +

No Comments

Leave a Reply

* Required Fields.
Your email will not be published.